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皆さんこんにちは! 3月のレポートです。
Hi everyone! 1st March report is here!
プログラミング-Programming
全ての属性の相互作用が決まりました。いくつかは元のアイデアから変更がありましたが、元々が複雑すぎたり混沌としていました。以下はジェム付与効果が変更されたものです。
All elemental interactions are now in placed. Some have been modified from the original idea, since they were either too complicated or too random. Some gem enchantments have also been modified as followed:
基本効果 相手のターン開始時に[火]ダメージを与える。
他の属性との作用
Basic Effect
Deal Fire damage at the beginning of the opponent’s turn.
Deal Fire damage at the beginning of the opponent’s turn.
Interaction with Other Elements
相手が[風]ダメージを受けた時に、所有する全ての[燃焼]ジェムを[風]ダメージの10%分だけ強化する。
When the opponent receives Wind damage, all friendly [Burn] gems increase their strength by 10% of the Wind damage.
相手が[水]または[氷]ダメージを受けた時に、所有する1つの[燃焼]ジェムを無作為に解除する。
When the opponent receives Ice or Water damage, one random friendly [Burn] gem will be disenchanted.
凍結-Freeze
基本効果 Basic Effect
所有者がこのジェムをマッチした時に、相手にクリティカルダメージを与える。
Deal critical damage when matched by gem owner.
所有する[凍結]ジェムが有効なとき、敵のTECを10%下げる。
As long as a friendly [Freeze] gem is active, the opponent’s TEC is reduced by 10%
他の属性との作用-Interaction with Other Elements
相手が[火]ダメージを受けた時に、所有する1つの[凍結]ジェムを無作為に解除する。
When the opponent receives Fire damage, one random friendly [Freeze] gem will be disenchanted.
相手が[雷]ダメージを受けた時に、ダメージが150%に増加し、所有する[凍結]ジェムを無作為に破壊する。
When the opponent receives Elec damage, the damage becomes 150% and destroys a random friendly [Freeze] gem.
環境補助ジェム-Environmental Advantage Gem
基本効果 Basic Effect
- 所有者のアクションターン開始時にジェムが1マス上昇する。
- Move upward by 1 row at the beginning of each of your action.
他の属性との作用-Interaction with Other Elements
相手が[氷]ダメージを受けた時に、所有する2つの[泡]ジェムを無作為に[凍結]ジェムに変える。
When the opponent receives Ice damage, convert 2 random friendly [Bubble] gems to [Freeze] gems.
相手が[雷]ダメージを受けた時に、所有する2つの[泡]ジェムを無作為に[感電]ジェムに変える。
When the opponent receives Elec damage, convert 2 random friendly [Bubble] gems to [Shock] gems.
元の泡ジェムの効果があまり有用ではなかったので、泡ジェムを一から作り直しました。今の泡ジェムの効果では盤面が変化し続けるので、盤面の悪い状態から脱することができます。
We’ve completely reworked Bubble gem since we feel that the original idea doesn’t make Bubble gems that useful. Now, Bubble gems will guarantee that the board keeps changing and could get you out of a bad board.
例1 - 全ての泡ジェムがアクション開始時に移動する
Example 1 - All Bubble gems will move upward at the beginning of each action
この盤面の変化から発生するいかなるマッチもアクションポイントを消費することはありません。何の対価も払わずにジェムを移動できるというわけです!
氷や雷のスキルと組み合わせれば、好きなジェムを生み出して盤面をさらに操ることが可能です。
Any matches made from this auto movement will cost you 0 AP. They are basically free move for you!
Combining it with Ice or Elec spells, and you get more control over the board, being able to convert Bubbles into other special gems that you like.
例2 - 泡ジェムと雷属性スキルの組み合わせ
Example 2 - Interaction between Bubble gems and an Elec elemental skill
スキルの入れ替え-Skills Swap敵によっては敵のアーマーが破壊された時にスキルの入れ替えが発生します。これはボスにも実装予定であり、その時の戦闘の状況を反映するためです。
Some enemies may now change some or all of their skills when their armor is broken. This feature will also be used in some bosses, in order to reflect the current state of the battle.
敵-Enemies3章の最初のダンジョンに出てくる全ての雑魚敵(雑魚ではないのですが(^_^;))のデザインとコーディングを終えました。このダンジョンではプレイヤーは廃墟を探索します。それゆえに幽霊タイプの敵が登場します。奴らのほとんどは物理攻撃を受け付けませんから、魔法スキルを駆使して倒さなければなりません! [光]魔法に弱いので[加護]ジェムを所有していれば物理攻撃を与えることができるようになります! 物理を完全に防ぐことと引き換えに、幽霊タイプは防御ができません。
Finished programming and designing all random enemies in the first dungeon of chapter 3. This time, you’ll be exploring a ruin, which is full of ghost-type monsters. Many of them are immune to any Physical damage, so make sure to bring magic skills to take them down! They are weak to light magic, however. With a friendly [Blessing] gem on the board, they will be no longer immune to your physical attack! To balance their immunity to physical attack, these ghost-type monsters cannot guard, and thus they aren’t good at cutting damage dealt to them.
廃墟にはネバネバ系の化け物も生息しています。このタイプは受動効果を持っているので気をつけてください。例えば自分の防御が0の時に青スライムに物理攻撃をすると、凍結されます。
The ruin is also a habitat of scary ooze-type monsters. These slime comes with a passive effect which will harm you if you’re not careful. For example, a Blue Gel will freeze you if you attack it physically while your guard gauge is at 0%.
バグ修正&機能向上-Bugs Fixes & Improvements
受動効果の確認と発動の順番を修正
Fixed the order of passive effects checking & activations
属性の相性を追加。属性ダメージが0の場合は、防御で1ダメージのところが0になる。
Added elemental affinity. If the elemental damage receive rate for a specific element is 0, the damage will be reduced to 0 instead of 1 from guarding.
グラフィック-Graphics
黒野は新しいダンジョンの背景の制作に取り掛かっています。こちらが廃墟のVN背景と戦闘背景です。
Kurono have been working on backgrounds for our new dungeons. Here’s the work in progress of the ruin’s visual novel background and battle scene’s background.
Kurono have been working on backgrounds for our new dungeons. Here’s the work in progress of the ruin’s visual novel background and battle scene’s background.
廃墟 - ビジュアルノベル画面
Ruin - Visual Novel Scene
Ruin - Visual Novel Scene
廃墟 - 戦闘画面
Ruin - Battle Scene
ランバートのお仕置き-Lambert’s Punishment
Ruin - Battle Scene
Nullghostがランバートの2つ目のお仕置き画面とその差分を書き終えました。
Nullghost finished drawing Lambert’s second punishment scene as well as all of its variations.
サーシックスとサイラスのゲームオーバー画面Nullghost finished drawing Lambert’s second punishment scene as well as all of its variations.
Tharsix and Cyrus’ Game Over Scenes
こちらがサーシックスとサイラスのゲームオーバー画面のスケッチです。サーシックスとサイラスがプレイ可能になった時に使用します。
Here are the finished sketches of Tharsix and Cyrus’ game over scenes. We will use these when Tharsix and Cyrus are playable.
ヴォルガのお仕置き-Volga’s Punishment
Here are the finished sketches of Tharsix and Cyrus’ game over scenes. We will use these when Tharsix and Cyrus are playable.
ヴォルガのお仕置き場面の進行具合です。緊縛が好きな方はもしかすると気にいるかもしれません。XD
This is the work-in-progress of Volga’s first punishment scene. If you’re a fan of shibari or rope bondage, then you might find this scene to your liking XD
鹿倉のお仕置き - 場面2-Kakula’s Punishment - Scene 2
This is the work-in-progress of Volga’s first punishment scene. If you’re a fan of shibari or rope bondage, then you might find this scene to your liking XD
カクラのお仕置きと、その差分を作り終えました! カクラは足技の達人ということもあって、お仕置きには足が使われていますよ。:P
We finished coloring Kakula’s second scene and all of the variations! Since he’s a master of a kick-based martial art, his punishment will involve legs and feet as well :P
We finished coloring Kakula’s second scene and all of the variations! Since he’s a master of a kick-based martial art, his punishment will involve legs and feet as well :P
鹿倉のお仕置き場面2 - 全ての差分
Kakula’s Punishment Scene 2 - All Variations
Kakula’s Punishment Scene 2 - All Variations
今後のタスク-Future Tasks
3章の残りの敵とボスのプログラミングを今月末までに終えます。黒野とぷにペンは3章の3つ目のボスに関して面白いアイデアがあるので、試してみたくて仕方ありません! アートの関しては、Nullghostはヴォルガの残りのお仕置き場面を終える予定です。また、月末までにもう1つのお仕置き場面の色ぬりが終わっている予定です。
I’m going to finish programming the rest of the enemies and bosses in chapter 3 by the end of this month. Kurono and I have this interesting idea for the 3rd quest boss, and we can’t wait for you to try it! As for the arts, Nullghost should finish the rest of Volga’s punishment scenes, and we should have one more CG colored by the end of the month.
I’m going to finish programming the rest of the enemies and bosses in chapter 3 by the end of this month. Kurono and I have this interesting idea for the 3rd quest boss, and we can’t wait for you to try it! As for the arts, Nullghost should finish the rest of Volga’s punishment scenes, and we should have one more CG colored by the end of the month.
それでは次のレポートで会いましょう!
See you next report!
See you next report!
- ぷにペンPunipen