故意推遲一個月才放的2月報告
這次我決定還是放出比較多接近成品的大圖,只是會有這邊做粗糙的手動的修正就是了
同樣只有日英原文
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こんにちは! 2月のレポートです。、
Hi everyone! February report is here!
プログラミング——Programming
ヴォルガの新しいスキルを作り終えました。今回のスキルでは、盤面を操ったり、前回言及したようなヴォルガの大剣にふさわしい効果のスキルになっています。名称は仮ですのでご注意を!
Finished Volga’s new skills. These are designed to give Volga more board control, as well as making his skills set matches his big sword battle style as stated in earlier report. Also, please note that the names are not final!
- ヒルトストライク(Hilt Strike) 剣の柄を利用して敵を攻撃し、小ダメージと1ターン持続の「麻痺」ジェムを2個生み出します。クリーンヒットではジェムを4個生み出します。
- Attack the opponent with the hilt of your sword, dealing small damage and create two 1-turn [Paralyze] gem. On clean hit, create four 1-turn [Paralyze] gem instead.
- スウィープドロー(Sweep Draw)剣で敵をなぎ払い、ダメージを与えて無作為に横一列のジェムを破壊します。クリーンヒットでは2ターン持続の「素早さバインド」ジェムを生み出します。
- Sweep Draw Sweeping a big sword attacking the opponent, dealing damage and destroy a random row. On clean hit, create a friendly 2-turn [Agility Bind] gem
- カットダウンカウンター(Cutdown Counter) 2ターン持続の「カットダウンカウンター」ジェムを生み出します。このジェムが有効な時は白ジェムのマッチは無効化されますが、物理攻撃を受ける時はダメージを無効化し、反撃してガード不能な大ダメージを与えます。ジェム所有者が物理スキルを使った場合はジェム付与効果が消えます。
- Cutdown Counter Create a 2-turn [Cut Down Counter] gem. While this gem is active, your white gem matches are cancelled. When you are about to take a physical damage, negate the damage and counterattack, dealing huge unguardable physical damage before disenchanting the gem. If its owner uses a physical skill, the gem is disenchanted.
- ヘッドウィンドカット(Headwind Cut) 中ダメージを与えて中央の横2列のジェムを破壊します。盤上に自分の「旋風」ジェムがある場合は追加で無作為に12のジェムを破壊します。
- Headwind Cut Dealing medium physical damage and destroy gems in the two center rows. If there’s a friendly [Vortex] gem on the board, also destroy 12 random gems.
ヴォルガの大剣を使用したスキルの多くは「クリーンヒット」の追加作用を持ちます。これは敵のガードがゼロの時に効果が発動するものです。敵のガードがゼロ、つまり完全に無防備な時に、大剣で直接攻撃を与えた時の被害の甚大さを表しています。
Many of Volga’s big sword skills will contain “on clean hit” condition, which will be activated when you hit the opponent when their guard meter is 0. This is to imitate the severity of taking the hit from such a large weapon unprepared.
バグ修正と改良点——Bugs Fixes & Improvements
- 「フライハイ」を使用中のグリフォンが攻撃したり物理スキルを使用することを不可能に
- Griffon can no longer attack or use physical skills while [Fly High] is activated
- 「フライハイ」のジェムを破壊した時にグリフォンが戻ってこなくなるバグを修正
- Fixed a bug where some time Griffon won’t return from [Fly High] when the gem is destroyed
- データベースのすべての敵の戦利品を修正
- Adjusting all enemies’ loots in the database
文章——Writing
- アオバの恋愛トークを修正
- Editing Aoba’s bonding conversation
- ダリウスの2つ目のお仕置きシーン
- Darius’s punishment 2nd scene
- 4章と5章の重要なプロット点を計画Planning the important plot points in chapter 4 and 5
グラフィック——Graphics
ゲームCGに関して、他の作家に色塗りをお願いするようにしました。作業量とNullghostの状況を考慮したところ、すべての作業を彼一人にお願いすることはできないことがわかりました。
この規模のゲームでは複数人がグラフィック制作に携わることは一般的です。以前の私たちでは資金が足りなかったのですが、サポーターのおかげで他の作家に作業をお願いすることができるようになりました。ゲームをいち早く作り終えることを念頭に置くならば、これがベストな選択になると判断しました。
私たちはゲームCGの品質と一貫性を保つように努力していきます。他の作家の色塗りの例はこのレポート内で見られます。
Regarding CGs in the game, they will be colored by various artists who we hire to help. Due to the amount of work and Nullghost’s situation, leaving everything from start to finish to him alone is not possible anymore.
It’s a common practice for a game of this size to have more than one artists in an area like coloring art assets in the game. This wasn’t an option for us before due to the lack of funding. But thanks to your support, we are able to hire more artists to help. With the goal of finishing the game as soon as possible in mind, as well as considering the size of our team and the source of funding, this seems to be the most practical option for us.
We’ll do our best to control the quality and consistency of CGs in the game. You can see what they look like in this report.
Nullghostがランバートのお仕置きのスケッチを描きました。お仕置き1つ目はすべての差分を描き終えたのですが、2つ目はまだ進行中です。
Nullghost has finished drawing the sketches of Lambert’s punishment scene. While all of the first scene’s variations are finished, the second one is still in progress.
ランバートのお仕置き1 - スケッチLambert Punishment Scene 1 - Sketch
ランバートのお仕置き1 - すべての差分
Lambert Punishment Scene 1 - All Variations
ランバートのお仕置き2 - スケッチ
Lambert Punishment Scene 2 - Sketch
カクラのお仕置き——Kakula’s Punishment
カクラのお仕置き1 - 線入れ
Kakula’s Punishment Scene 1 - Ink
カクラのお仕置き2 - 線入れ
Kakula’s Punishment Scene 2 - Ink
カクラの1つ目のシーンのすべての差分の色塗りを終えました。誇り高き戦士はとっても嬉しそうです!
We finished coloring Kakula’s first scene and all of the variations. The prideful warrior does’t look too happy!
カクラのお仕置き1 - 色塗り
Kakula’s Punishment Scene 1 - Color
カクラのお仕置き1 - すべての差分
Kakula’s Punishment Scene 1 - All Variations
サーシックスのお仕置き——Tharsix’s Punishmentサーシックスの一つ目のお仕置きはすべての差分を含めて色塗りされました! 私と同じくらい、みなさんがこの大熊のデカケツを気に入りますように! XD
Tharsix first scene and all of its variations are completely colored! Hope you all like big bear’s butt as much as I do XD
サーシックスのお仕置き1 - 色塗り
Tharsix’s Punishment Scene 1 - Color
サーシックスのお仕置き1 - すべての差分
Tharsix’s Punishment Scene 1 - All Variations
今後のタスク——Future Tasks
ヴォルガのスキルをもう少しと第3章の敵のプログラミングをします。ダリウスの2つ目のお仕置きの文章にも取り掛かります。黒野はダンジョンのデザインをし、Nullghostは他のお仕置きCGの作業をします。カクラ、サーシックス、アキーロなどの線入れを終えた絵の色塗りも行います。
I’ll be working on Volga’s skills a bit more before working on programming the enemies in chapter 3. I’ll work on writing the second part of Darius’ punishment scene as well. Kurono will be working on designing the dungeons and working with Nullghost on the rest of the punishment CGs. The art team will continue coloring the inked punishment scenes of Kakula, Tharsix and possibly Aquilo.
今月のレポートはここまでです! また会いましょう。
That’s it for this month’s report! See you next report~
- ぷにペン Punipen