LV. 49
GP 2k

【情報】7/24 改版資訊 バトル変更リスト(2023.07.24)/Battle Change List (隔天馬上修2樓新增)

樓主 阿書 aaa7881771
GP17 BP-

中文影片解說
轉貼



如果之後有中文版會補上
-------------------------------

日文

全ファイター共通

ドライブパリィ

先行入力受付タイミングや、時間停止演出中にパリィを入力し、行動可能になる前にパリィ入力を解除した際、中Kが暴発してしまう不具合を修正しました。

ドライブラッシュやSAの時間停止時も上記不具合が発生していた為、同様の対応を行いました。


強化系SA

一定時間強化状態になるSAの効果時間が切れる瞬間に特定の攻撃を受けると、キャラクターの挙動が不自然になる不具合を修正しました。


アシストコンボの初段


特定状況下でアシストコンボの先行入力が効かなくなっていた不具合を修正しました。

アシストコンボを一度しか入力していないにも関わらず、2段目まで発動してしまうことがある不具合を修正しました。




キャンセルドライブラッシュ

キャンセルドライブラッシュの入力難度を緩和するために、
下記の入力で、キャンセルドライブラッシュを発動できるようにしました。

▼クラシック
・(N or 前)+ 中P+中K

▼モダン
・(N or 前)+ パリィボタン

※前前入力、及びパリィドライブラッシュには変更ありません。


キャンセル可能な弱攻撃

弱攻撃のみ、攻撃が空振った場合でもキャンセルドライブラッシュが発動するように変更しました。

こちらはドライブラッシュの入力方法追加に伴う調整となります。
ドライブラッシュの入力緩和はリスクの低い弱攻撃と相性が良く、そのまま実装してしまうとバトルに与える影響が大きいと判断した上での調整となります。

※前前入力の場合でも同様に空振りでドライブラッシュが発動します。


軽微な不具合を修正

その他軽微な不具合を修正いたしました。





リュウ

モダン操作

アシストボタンを押下していると、手動入力で一部のOD必殺技が出せなくなっていた現象を修正しました。

対象の技は以下の通りです。


空中竜巻旋風脚




ドライブインパクト

不要なコンボ補正が入っており、特定状況下でダメージが下がるようになってしまっていた点を修正しました。





ルーク

モダン操作

アシストボタンを押下していると、手動入力で一部のOD必殺技が出せなくなっていた現象を修正しました。

対象の技は以下の通りです。


サンドブラスト

ライジングアッパー

フラッシュナックル

エアフラッシュナックル




ODアベンジャー

特定の技をアーマー判定で受け止めた際に不自然なほどのヒットストップ差が生まれてしまっていた為、アーマー判定のヒットストップ値を調整しました。





キンバリー

武神顕現神楽(SA3)

後方の相手にヒットしてしまっていた不具合を修正しました。





春麗

モダン操作の溜め時間

一部キャラクターの溜めコマンドにおいて、コマンド成立に必要な溜め時間や、溜めが保持される時間がモダンとクラシックで意図せず差が生まれてしまっていた為、クラシックと同じになるように修正しました。

該当技は以下の通りです。

■気功拳

溜めの完成時間を45Fから50Fに変更しました。

コマンドの保持フレームを0F⇒10Fに変更しました。


■OD気功拳

コマンドの保持フレームを0F⇒10Fに変更しました。




前投げ/後ろ投げ/空中投げ

投げの動作中に溜め方向が入れ替わってしまう現象を修正しました。


行雲流水

特定の技を当てて【行雲流水】でキャンセルする際に、「行雲流水⇒K」という一連のコマンド入力を素早く行うと、覇山蹴が暴発してしまう現象を修正しました。





ザンギエフ

エリアルロシアンスラム(SA1)

ヒット演出中、常にザンギエフが空中判定になってしまっていたため、適切なタイミングで地上判定になるようにしました。


ドライブゲージ

バーンアウト中のドライブゲージ自然回復速度が他のキャラより遅くなっていた為、修正を行いました。





JP

モダン操作

アシストボタンを押下していると、手動入力で一部のOD必殺技が出せなくなっていた現象を修正しました。

対象の技は以下の通りです。

トルバラン







ダルシム

アジャイルキック(連キャン版)

アジャイルキックからしゃがみ弱キックが出しづらくなっていたため、クラシック操作のみ、連打キャンセル版アジャイルキックのコマンドを1方向+弱キックに限定しました。
モダン操作は連打キャンセルで発動する技が異なっており、その後の操作に与える影響も大きいことから変更しておりません。


ODヨガアーチ

SA3/CAの演出に入った時に飛び道具が消えなくなっており、演出後にも残っている状態になっていた為、SA3/CAの演出時に飛び道具を消す様に修正しました。


ODヨガコメット

相手にドライブパリィされた際、空中で行動できなくなっていた不具合を修正しました。





キャミィ

キャノンストライク(強版)

モダン操作にて、ジャンプ直後に強版キャノンストライクを入力した際にジャンプ強攻撃が出てしまう不具合を修正しました。


ODアクセルスピンナックル

動作中に相手と位置が入れ替わる技に対して、相手側が攻撃を入力した際に、逆方向に攻撃が出てしまうことがある不具合を修正しました。
この修正に伴い、該当技※の裏周りの挙動に若干の変化が生じています。
※ODアクセルスピンナックル、サプライズフォワード等





ディージェイ

モダン操作

アシストボタンを押下していると、手動入力で一部のOD必殺技が出せなくなっていた現象を修正しました。

対象の技は以下の通りです。


エアスラッシャー

ジャックナイフマキシマム




後ろ投げ

パニッシュカウンター時のSAゲージ増加量が通常ヒットと同じ値になってしまっていた不具合を修正しました。


フェイスブレイカー(4HK)

空中の相手にパニッシュカウンターさせた際のドライブゲージ減少量が、地上でパニッシュカウンターさせた場合よりも多くなっていた不具合を修正しました。





リリー

モダン操作

アシストボタンを押下していると、手動入力で一部のOD必殺技が出せなくなっていた現象を修正しました。

対象の技は以下の通りです。


コンドルウィンド

トマホークバスター

風派生版コンドルダイブ




ODコンドルダイブ

ずらし押し入力を行う事でバックジャンプから出せるようになっていた不具合を修正しました。


スカイサンダーバード(SA2)

バックジャンプ中に【スカイサンダーバード(SA2)】へのずらし押し入力が出来なくなっていた不具合を修正しました。


スカイサンダーバード(SA2)

2段目が空中ヒットした時のみ相手をKOできなかった不具合を修正しました。





ブランカ

モダン操作の溜め時間

一部キャラクターの溜めコマンドにおいて、コマンド成立に必要な溜め時間や、溜めが保持される時間がモダンとクラシックで意図せず差が生まれてしまっていた為、クラシックと同じになるように修正しました。

該当技は以下の通りです。

■ローリングアタック(OD含む)、エリアルローリング(OD含む)

溜めの完成時間を50F⇒40Fに変更しました。

コマンドの保持フレームを0F⇒10Fに変更しました。


■バーチカルローリング(OD含む)

溜めの完成時間を50F⇒40Fに変更しました。

コマンドの保持フレームを0F⇒12Fに変更しました。




後ろ投げ

パニッシュカウンター時のSAゲージ増加量が通常ヒットと同じ値になってしまっていた不具合を修正しました。


ジャンプ中P

相手にドライブパリィされた際、空中必殺技でのキャンセルが不可能となっていた不具合を修正しました。


エリアルローリング

強版の「エリアルローリング」のみ、バーンアウト時の相手にガードさせた場合の硬直差が異なっている不具合を修正しました。


ロッククラッシュ(→+中P)

攻撃持続部分が上段判定になっていたため、中段判定に修正しました。
 
■既知の不具合
今回の修正により、攻撃の二段目が必ず中段判定になってしまっていますが、初段をヒット/ガードさせた場合は二段目が上段判定になるという挙動が本来想定していた内容となります。

本件に関しましては、次回アップデートにて修正対応を行わせて頂きます。


しゃがみ強P

しゃがみ強Pをガードさせた時の相手側の挙動が不自然だった為、修正対応を行いました。

■既知の不具合
上記修正の際に、ガード時の硬直差が-5F⇒-4Fに意図せず変更されてしまっております。
本件に関しましては、次回アップデートにて修正対応を行わせて頂きます。





ジュリ

強化版歳破衝
強化版暗剣殺
強化版五黄殺

異なる強化版の技から派生した際、1F目をSA3/CAで空キャンセル出来てしまう不具合を修正しました。





マリーザ

モダン操作のエンフォルド(スクトゥム(6+必)中に2+P)

スクトゥムの反撃動作中に、SPボタンをホールドしていても、下方向を入力していると構えを継続しなくなっており、エンフォルドの入力が下方向を含む為、発動し辛い入力となっていました。
反撃動作中にSPボタンをホールドしていれば、下方向を入れていても構えを継続する様に修正しました。





E.本田

しゃがみ弱P(連キャン版)

連打キャンセル版しゃがみ弱パンチの1F目を空キャンセル出来てしまう不具合を修正しました。


千秋楽(SA3)

パリィ成立時のドライブゲージ増加量が他キャラクターと比べて非常に高かったため、適正な値に修正しました。





ジェイミー

しゃがみ弱攻撃

モダン操作時のみ発生4Fの技が出せなくなってしまっていた為、しゃがみ弱で発動する技をしゃがみ弱Kからしゃがみ弱Pに変更しました。


投げ抜け

ドライブパリィの入力を行った1F後に投げの入力を行うと、投げ抜けが可能となっていたのを修正しました。


------------------
英文
Battle Change List (24.07.2023)

All Fighters

Drive Parry

Fixed an issue where medium kick would suddenly be performed when a parry input was buffered or input during a time freeze and then released before the player was able to perform the parry.

The above issue also occurred during a Drive Rush or Super Art time freeze, and has also been fixed for those cases.


Power Up Super Arts

Fixed an issue where character behavior would become unnatural if hit by certain attacks at the exact moment that the power-up boost provided by this Super Art expired.


Assisted Combo (1st hit)

- Fixed an issue where buffered Assist Combo inputs would not register in certain situations.
- Fixed an issue where the 2nd attack of an Assist Combo would be performed even though only the first input had been performed.


Cancel Drive Rush

In order to make it easier to perform a Cancel Drive Rush, adjustments have been made that allow the technique to be performed using the inputs below.

Classic Controls
(Neutral or Forward) + Medium Punch + Medium Kick

Modern Controls
(Neutral or Forward) + Parry button

Please note that no changes have been made to the forward, forward input or Parry Drive Rush.


Cancelable Light Attacks

Adjustments have been made so that a Cancel Drive Rush can activate even when a light attack whiffs.

This is an adjustment being added in conjunction with the additional Cancel Drive Rush inputs. The relaxing of the Drive Rush inputs paired too well with low-risk light attacks, and would have had a huge impact on fights if left as is. This adjustment has been made to address that.

Please note that this adjustment is not just for the newly added Drive Rush inputs. The forward, forward input will also activate a Drive Rush on a light attack whiff.


Minor Bug Fixes

Minor miscellaneous issues were fixed.





RYU

Modern Controls

Fixed an issue where certain Overdrive attacks would not be performed if manually inputted while holding down the Assist button. The attacks that could not be performed are the following:

- Aerial Tatsumaki Senpu-kyaku


Drive Impact

Fixed an issue where unnecessary combo scaling was added in certain situations, resulting in lowered damage.





LUKE

Modern Controls

Fixed an issue where certain Overdrive attacks would not be performed if manually inputted while holding down the Assist button. The attacks that could not be performed are the following:

- Sand Blast
- Rising Uppercut
- Flash Knuckle
- Aerial Flash Knuckle


Overdrive Avenger

Adjusted the hitstop values on the super armor hitbox due to certain attacks causing an unusual hitstop variance to occur when super armor is activated.





KIMBERLY

Bushin Ninjastar Cypher (Level 3 Super Art)

Fixed an issue where Kimberly's level 3 Super Art would hit opponents behind her.





CHUN-LI

Charging Attacks with Modern Controls

There was an unintentional difference between Modern and Classic controls in the charge time required for commands to be completed or to be charged, so this difference has been fixed. The affected attacks are as follows.

Kikoken
Time to charge has changed from 45 frames to 50 frames.
Input recognition frame has changed from 0 frames to 10 frames.

Overdrive Kikoken
Input recognition frame has changed from 0 frames to 10 frames.

*Input recognition frame is the the number of frames you must input the next command in order for the game to recognize you are performing a specific attack.

ex. When performing a Hadoken (down, down-forward, forward+Punch), you must input Down then Down-Forward within a certain number of frames for the game to recognize the input. This is known as the Input recognition frame.


Forward, Back and Mid-air Throws

Fixed a phenomenon where charge input directions would reverse during the throws.


Serenity Stream

Fixed a phenomenon where canceling certain attacks into Serenity Stream and then quickly inputting Serenity Stream > kick would result in Hazanshu suddenly being performed.





ZANGIEF

Aerial Russian Slam (Level 1 Super Art)

Fixed Zangief's hitbox during his level 1 Super Art animation so that it returns to a hitbox on the ground at the appropriate time, instead of being a mid-air hitbox the entire time.


Drive Gauge

Fixed an issue where Zangief's Drive Gauge would recover slower than other characters when in Burnout.





JP

Modern Controls

Fixed an issue where certain Overdrive attacks would not be performed if manually inputted while holding down the Assist button. The attacks that could not be performed are the following:

- Torbalan





DHALSIM

Agile Kick (Rapid cancel version)

Agile Kick's rapid cancel version command is limited to down-back + Light Kick in Classic Control only, due to difficulties in performing an Agile Kick > Crouching Light Kick chain.

In Modern controls, the rapid cancel attacks differ, so no change has been made due to the large effect it would have.


Overdrive Yoga Arch

Fixed an issue where the projectiles that disappeared during a level 3 Super Art/Critical Art would reappear after. They will now disappear and not come back.


Overdrive Yoga Comet

Fixed an issue where players would become unable to perform mid-air techniques after an opponent Drive Parries this move.





CAMMY

Cannon Strike (Heavy version)

Fixed an issue where manually inputting heavy Cannon Strike immediately after jumping would result in a jumping heavy attack coming out instead.


Overdrive Quick Spin Knuckle

Fixed an issue that resulted in an opponent's attack coming out in the wrong direction if they input it while switching sides due to this move.
Along with this fix, there have been some minor changes made to the behavior of others moves* that can get you behind opponents.

*Overdrive Quick Spin Knuckle, Surprise Forward Hop, etc.





DEE JAY

Modern Controls

Fixed an issue where certain Overdrive attacks would not be performed if manually inputted while holding down the Assist button. The attacks that could not be performed are the following:

- Air Slasher
- Jackknife Maximum


Back Throw

Fixed an issue where the Super Art gauge gain on Punish Counter was the same as a normal hit.


Face Breaker (Back+Heavy Kick)

Fixed an issue where opponents suffered a greater Drive Gauge loss on a Punish Counter when in the air, compared to when they were standing on the ground.





LILY

Modern Controls

Fixed an issue where certain Overdrive attacks would not be performed if manually inputted while holding down the Assist button. The attacks that could not be performed are the following:

- Condor Wind
- Tomahawk Buster
- Windclad Condor Dive


Overdrive Condor Dive

Fixed an issue where Overdrive Condor Dive could be performed during a backwards jump when plinking* the inputs.

*Plinking: Quickly pressing two or more buttons exactly one frame apart


Soaring Thunderbird (Level 2 Super Art)

Fixed an issue where level 2 Super Art Soaring Thunderbird could not be performed during a backwards jump when plinking* the inputs.

*Plinking: Quickly pressing two or more buttons exactly one frame apart


Soaring Thunderbird (Level 2 Super Art)

Fixed an issue where an opponent would not be KO'd if the move connected in mid-air from the 2nd hit.





BLANKA

Charging Attacks with Modern Controls

There was an unintentional difference between Modern and Classic controls in the charge time required for commands to be completed or to be charged, so this difference has been fixed. The affected attacks are as follows.

Rolling Attack, Aerial Rolling Attack (Normal and Overdrive)
Time to charge has changed from 50 frames to 40 frames.
Input recognition frame has changed from 0 frames to 10 frames.

Vertical Rolling Attack (Normal and Overdrive)
Time to charge has changed from 50 frames to 40 frames.
Input recognition frame has changed from 0 frames to 10 frames.

*Input recognition frame is the the number of frames you must input the next command in order for the game to recognize you are performing a specific attack.

ex. When performing a Hadoken (down, down-forward, forward+Punch), you must input Down then Down-Forward within a certain number of frames for the game to recognize the input. This is known as the Input recognition frame.


Back Throw

Fixed an issue where the Super Art gauge gain on Punish Counter was the same as a normal hit.


Jumping Medium Punch

Fixed an issue where cancels using mid-air special moves would not work if this move was Drive Parried by the opponent.


Aerial Rolling Attack

Fixed an issue where recovery was different if an opponent in Burnout blocked a heavy Aerial Rolling Attack.


Rock Crusher (Forward+Medium Punch)

Updated the active frame attack hitbox from a high to mid.

Known Issue
With this adjustment, this move's second attack will always be a mid-level overhead attack, but will change to a high level attack if the first attack hits or is blocked. We are looking to fix this issue in the next update.


Crouching Heavy Punch

Fixed an issue that caused an opponent's behavior to become erratic when crouching Heavy Punch is blocked.

Known Issue
With the above adjustment, the recovery on block has unintentionally changed from -5 to -4 frames. We are looking to fix this issue in the next update.





JURI

Boosted Saihasho
Boosted Ankensatsu
Boosted Go Ohatsu

Fixed an issue where these moves could be kara canceled* on their 1st frame with a level 3 Super Art/Critical Art if they had followed up a boosted version of a different strength move (Saihasho/Ankensatsu/Go Ohatsu).

*Kara Cancel: Canceling the start up of a move into another move.





MARISA

When playing with Modern Controls
Enfold (Down+Punch) during Scutum (Forward+Special)

Modern Controls only
During Scutum's counter attack phase, inputting down, even if the Special Move button is held, would cause you to leave the Scutum stance. This made it difficult to perform Enfold, since it also requires a down input.

We've fixed this issue so that the Scutum stance will continue to be held if you are holding down the Special Move button during the counter attack phase, even if down is input.





E.HONDA

Crouching Light Punch (rapid cancel version)

Fixed an issue where E. Honda could perform a kara cancel* on the 1st frame of the rapid cancel version of crouching light punch.

*Kara Cancel: Canceling the start up of a move into another move.


The Final Bout (Level 3 Super Art)

Fixed an issue that gave E. Honda much higher Drive Gauge gain upon a successful parry compared to other characters.






JAMIE

Crouching Light Attack

Attacks with 4 frames of start up couldn't come out when using Modern Controls, so crouching light attack has been changed from crouching light kick to crouching light punch.


Throw Escape

Fixed an issue where inputting a throw 1 frame after inputting a Drive Parry would allow you to perform a throw escape.


-----------------

17
-
LV. 49
GP 2k
2 樓 阿書 aaa7881771
GP2 BP-

主要是修改快樂風男的快樂龍卷風><

----------------

アップデートのお知らせ
2023/07/25

下記日時のメンテナンスで、『ストリートファイター6』がアップデートされました。

◆メンテナンス実施日時:
  JST 2023年7月25日 17:00〜19:00
  PDT 2023年7月25日 01:00〜03:00
  UTC 2023年7月25日 08:00〜10:00


◆アップデート内容

ラシード

イウサール

アラビアン・サイクロンでイウサールを蹴り飛ばしたあと、
イウサールガード中の相手を攻撃範囲から押し出すことで、
イウサールが消えずに長時間連続ガードになってしまう不具合を修正しました。

JP

アブニマーチ

特定条件下でアブニマーチのロック演出中にJPが自由に動けてしまう不具合が発生しています。
本件は根本的な修正をすぐに行うことが難しい為、
暫定として、アブニマーチヒット後に追撃ができないように修正を行っています。

※本来追撃が出来ない技なので、この修正による通常のバトルへの影響はありません。

◆「レンタルファイター」の不具合について

キャラクターがレンタルできない場合がある不具合を修正しました。
また、ワールドツアーのラシードで条件達成時にOutfit 2が入手できなかったユーザーに付与を行いました。
ゲーム内のNEWSからお受け取りください。



----------------

Update Notice
2023/07/25 18:00

Maintenance work has been completed. Please see below for further information.

Maintenance Period
  July 25 17:00 - 19:00 JST
  July 25 01:00 - 03:00 PDT
  July 25 08:00 - 10:00 UTC

Update Details

Rashid

Ysaar

Fixed an issue which occurs when, after sending Ysaar forward with Arabian Cyclone's kick, by pushing the opponent outside of Ysaar's attack range while they are blocking it would cause the whirlwind to stay on screen instead of dissipating, resulting in an extremely prolonged block state.

 
JP

Embrace

We are aware of an issue that allows JP to move freely during Embrace's locked grab animation under specific conditions. As a provisional course of action, we are taking care of the issue by making it so that you cannot hit a follow-up attack after Embrace hits.

*Please note that since this attack does not normally allow for follow-ups, this provisional fix will not have any effect on a normal battle.

Rental Fighter issue

Fixed an issue that wouldn't allow players to rent fighters using the Rental Fighter item. Additionally, players who fulfilled the conditions in World Tour mode to obtain Rashid's Outfit 2 but couldn't obtain it should now be able to obtain it from the in-game news screen.

---------------



2
-
未登入的勇者,要加入 3 樓的討論嗎?
板務人員: